Bilde av Jonas Gahr Støre i Sandvika sammen med flere medlemmer av Bærum Arbeiderparti

Gratulerer med valget!

Takk for innsatsen

Hei alle medlemmer i Bærum Arbeiderparti,

Etter en lang og hard valgkamp er vi endelig i mål, og seieren er sikret. Norge vil igjen få en arbeiderparti-ledet regjering og Jonas Gahr Støre blir statsminister. Vi er tydelig frem fra kommunevalget i 2019 og vi går inn på det nye stortinget med like mange representanter som vi forlater det gamle stortinget med. I Januar var det få, om noen, som trodde vi skulle oppnå noe slikt.

Lokalt er også resultatene gode. Vi er det partiet i Bærum som går mest fram fra 2019, 14 151 Bæringer stemte på oss. Vi er nå største parti på både Rykkinn og Kolsås og puster Høyre i nakken på Skui. Vi er igjen kommunen som leverer flest arbeiderpartistemmer i Akershus, og vår innsats var avgjørende for å sikre 5. mandatet. Resultatet er at vi er styrket, Høyre er svekket.

Uten den innsatsen som er lagt ned av alle fantastisk Arbeiderparti-medlemmene i denne kommunen hadde ingenting av dette vært mulig. Det beste laget har gjort det beste valget. Tusen takk til alle som har deltatt på aksjoner, skrevet på sosiale eller tradisjonell medier, overbevist venner og familie og stått på for partiet. Det er virkelig i fellesskap de store seirene blir vunnet.

Hver 5 velger i Bærum stemmer på Arbeiderpartiet! Det skal vi ta med oss videre, i styret, i kommunestyregruppen og inn mot valget i 2023!

Det har vært en ære og en glede å få lede denne valgkampen. Det har vært hardt arbeid, men ekstremt givende når det er i et fellesskap som dette. Jeg gleder meg til fortsatt å fortsatt engasjere meg i dette partiet som alltid har tatt meg så godt imot. Nå er det evalueringen som gjenstår, og jeg håper å få snakket med flere av dere om hvordan dere opplevde valgkampen og hvordan vi kan bli enda bedre til neste valgkamp.

Det er med en blanding av glede, utslitthet, stolthet og tristhet jeg skriver dette som en av mine siste handlinger som valgkamputvalgsleder. Nå går jeg tilbake til å være kvinnekontakt i Bærum Ap.

Hjertlig hilsenCathrine Chaffeytidl. leder valgkamputvalget Bærum Ape-post: [email protected]mob: 48274343