Sandvika og omegn inviterer: Åpent møte med program-innspill for barn og unge

Alle som vokser opp i Bærum fortjener en god oppvekst

25. mai, kl. 19:00 — 21:00, Sandvika kunnskapssenter

Vi i Sandvika og omegn Arbeiderparti ønsker velkommen til åpent møte om hvordan vi skal sikre best mulig oppvekstvilkår for våre barn og unge i Sandvika området og i Bærum.

Møtet blir 25.05 kl.19:00 på Kunnskapssenteret i Sandvika Konferanserom 222.

Vi åpner møtet med et kort foredrag fra Leder i Bærum Røde Kors Hans Olav Sandbakken om hva vi i vår kommune kan gjøre for å best mulig ta imot barn og ungdom som nå flykter fra krigen i Ukraina.

Etterpå åpner vi talerstolen for alle som ønsker å fortelle om utfordringene de mener er viktigst for å sikre at alle barn og unge i Bærum får en enda bedre oppvekst enn det de har i dag, både de som flytter til og de som er født her. Disse innspillene vil bli tatt med inn i Bærum Arbeiderpartis arbeid med å utvikle politikk som skal kjempes for i neste kommunestyreperiode 2023-2027.

Av de 10 største kommunene i landet har Bærum færrest ansatte per barn i både skolen og barnehage. I tillegg så ligger Bærum under snittet i dekningsgraden for helsestasjoner for barn og unge, sammenlignet med andre store kommuner det er naturlig å sammenligne oss med. I skolen er Bærum godt under snittet når det gjelder antall barn som får spesialundervisning og antall timer disse elevene får.

Alle som vokser opp i Bærum fortjener en god oppvekst, Bærum kan bedre.

Vel møtt

SOAP på  stand